.....................



آداب اسلامی

در فضیلت سلام و آداب آن

در حدیث معتبر منقول است که حضرت رسول(ص) اصحاب خود را امر فرمود به هفت خصلت: عیادت بیماران، و مشایعت جنازه مردگان، و قبول کردن گفته کسی که این کس قسم دهد، و دعا کردن برای کسی که عطسه کند، و یاری کردن مظلوم، و به هرکس سلام کردن، و قبول ضیافت کردن.

در حدیث معتبر دیگر از آن حضرت منقول است که در بهشت غرفه ای چند هست که از اندرونش بیرون می نماید و از بیرونش اندرون می نماید، کسی از امت من در آنها ساکن می شود که به زبان نیک با مردم سخن گوید، و طعام به مردم بخوراند، و افشای سلام کند، و نماز بکند در شب در وقتی که مردم در خواب باشند. فرمود که افشای سلام آن است که بخل نورزد به سلام کردن بر احدی از مسلمانان.

از حضرت صادق منقول است که از جمله تواضع و شکستگی آن است که با هر که برخوردی سلام کنی. و از حضرت رسول (ص) منقول است که هر که ابتدا کند به سخن گفتن پیش از سلام، جوابش مگویید و کسی را به طعام خود مطلبید پیش از آن که سلام کند.

در حدیث دیگر فرمود که عاجز ترین مردم کسی است که از دعا عاجز باشد، و بخیل ترین مردم کسی است که به سلام کردن بخل کند.

در حدیث دیگر فرمود که هر که به ده نفر از مسلمانان برخورد و بر ایشان سلام کند، ثواب یک بنده آزاد کردن در نامه عملش نوشته شود.

از حضرت امام صادق (ع) منقول است که کوچک بر بزرگتر سلام کند، و کسی که گذرد بر کسی که نشسته باشد سلام می کند، و جماعت کمتر بر جماعت بیشتر سلام می کنند.

باب یازدهم " حلیة المتقین "


نوشته شده توسط الهه در یک شنبه 14 آبان 1391

و ساعت 13:43



صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by godrail ::.
.:: Design By :
wWw.Theme-Designer.Com ::.




خدایا اندیشه و احساس مرا در سطحی پایین میاور که زرنگی های حقیر و پستی های نکبت بار و پلید " شبه آدم های اندک" را متوجه شوم، چه دوست تر می دارم "بزرگواری گول خور" باشم تا، همچون اینان، " کوچک واری گول زن" ... "دکتر شریعتی"




الهه




کلبه دلتنگی های من
پاسخ به شبهات
حرفای یک عاشق
آزادی
san niea ba-love
دوست دارم عشق همیشگی من
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پله پله تا ملاقات خدا و آدرس godrail.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












فریدون-مشیری-شعرنو ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 31
بازدید کل : 56599
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 38
تعداد آنلاین : 1



Alternative content